Компетентності у навчанні

Функції компетентностей у навчанні: 

  • є відображенням соціального замовлення на мінімальну підготовленість молодих громадян для повсякденного життя в навколишньому світі; 
  • є умовою реалізації особистісних сенсів учня в навчанні, засобом подолання його відчуження від освіти; 
  • задають реальні об'єкти навколишньої дійсності для цільового комплексного використання знань, умінь і способів діяльності; 
  • задають мінімальний досвід предметної діяльності учня, необхідний для надання йому здатностей та практичної підготовленості по відношенню до реальних об'єктів дійсності; 
  • присутні в різних навчальних предметах та освітніх галузях, тобто є метапредметними елементами змісту освіти; 
  • дозволяють пов'язати теоретичні знання з їх практичним використанням для рішення конкретних задач; 
  • являють собою інтегральні характеристики якості підготовки учнів і засоби організації комплексного особистісного й соціально значущого освітнього контролю.
Ця необхідність формування школою ключових компетентностей відзначена в концептуальній модернізації вітчизняної освіти. 
Але є європейський варіант, принятий Радой Європи

Ключові компетенції:  

Вивчати:

  • вміти отримувати користь з досвіду;
  • організовувати взаємозв'язок своїх знань і впорядковувати їх;
  • організовувати свої власні прийоми вивчення;
  • вміти вирішувати проблеми;
  • самостійно займатися своїм навчанням.

Шукати:

  • запитувати різні бази даних;
  • опитувати оточення;
  • консультуватися у експерта;
  • отримувати інформацію;
  • вміти працювати з документами та класифікувати їх.

Думати:

  • організовувати взаємозв'язок минулих і справжніх подій;
  • критично ставитися до того чи іншого аспекту розвитку наших суспільств;
  • вміти протистояти непевності та складності;
  • займати позицію в дискусіях і виковувати свою власну думку;
  • бачити важливість політичного та економічного оточення, в якому проходить навчання і робота;
  • оцінювати соціальні звички, пов'язані зі здоров'ям, споживанням, а також з навколишнім середовищем;
  • вміти оцінювати твори мистецтва і літератури.

Співпрацювати:

  • вміти співпрацювати і працювати в групі;
  • приймати рішення - улагоджувати розбіжності та конфлікти;
  • вміти домовлятися;
  • вміти розробляти і виконувати контракти.

Братися за справу:

  • включатися в проект;
  • нести відповідальність;
  • входити в групу або колектив і вносити свій внесок;
  • доводити солідарність;
  • вміти організовувати свою роботу;
  • вміти користуватися обчислювальними і моделюючими приладами.

Адаптуватися:

  • вміти використовувати нові технології інформації та комунікації;
  • доводити гнучкість перед обличчям швидких змін;
  • показувати стійкість перед труднощами;
  • вміти знаходити нові рішення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий